Turun Taiteilijaseura ry ja Turun Taidelainaamo ovat seuranneet Venäjän sotatoimia Ukrainassa tyrmistyneenä. Tuomitsemme Venäjän hyökkäyksen Ukrainassa ja tuemme Ukrainan itsenäisyyttä ja alueellista koskemattomuutta. Ajatuksemme ovat Ukrainan ja Venäjän kansalaisissa, sivullisissa jotka joutuvat kärsimään sodasta vielä pitkään.

Turun Taiteilijaseura ry ja Turun Taidelainaamo eivät hyväksy syrjintää kansalaisuuden tai minkään muunkaan syyn perusteella. Suomessa asuvat venäläiset eivät ole syyllisiä tähän sotaan, vaan syylliset löytyvät Venäjän valtion johdosta.

Kannustamme jäseniämme tukemaan Ukrainaa kullekin sopivalla tavalla: osallistumalla mielenosoitukseen, lahjoittamalla hyväntekeväisyyteen, jakamalla tietoa tai muulla tavalla.

Auttaa voi esimerkiksi alla olevien järjestöjen kautta:

💛 UN Women Suomi

💙 Unicef

💛 Suomen Punainen Risti

💙 Suomen World Vision

💛 Kirkon Ulkomaanapu

💙 Fida

💛 Suomen pakolaisapu

💙 Pelastakaa Lapset ry

💛 Plan Suomi

💙 Abilis

💛 Rescueyhdistys Kulkurit ry

💙 SEY Suomen eläinsuojelu

Maailmantilanteen herättämään huoleen ja pelkoon on saatavilla apua ja tukea: www.turku.fi/tukea-poikkeustilanteessa.

#westandforukraine #westandforpeace

Turun Taiteilijaseura ry / hallitus